14.7. 18:53 - II. kvalifikačné preteky - sobota: Gelle s Botekom odrazili konkurentov, prišli aj prekvapenia | 13.7. 08:20 - V sobotu a v nedeľu sa na Zemníku jazdí o miestenky na majstrovstvá sveta | 11.7. 12:50 - Šance pre mladé talenty: SOV spúšťa 3. ročník grantového programu UKÁŽ SA! | 9.7. 18:13 - Tréner Lachkovič o vystúpení Slovákov na ME v maratóne: Po rokoch prišli solídne výsledky | 8.7. 21:53 - Novácka päťstovka: 4 triumfy Mládkovej, ozddobou aj českí reprezentanti | 6.7. 08:25 - V Novákoch domáce hviezdy Mládková s Myšákom, české esá Havel a Špicar |

Archív aktualít

21. október 2011

MOV má na ďalší olympijský cyklus už deväť TOP-partnerov


MOV má na ďalší olympijský cyklus už deväť  TOP-partnerov, šiesti budú až do roku 2020

Budúcoročnými olympijskými hrami v Londýne vyvrcholí olympijský cyklus 2009 - 2012, a teda aj už siedma edícia celosvetového marketingového programu Medzinárodného olympij-ského výboru (MOV) známeho pod skratkou TOP. V tejto chvíli má však MOV uzavreté s deviatimi svetoznámymi fir-mami partnerské zmluvy aj na obdobie ro-kov 2013 - 2016 (TOP VIII), čo zahŕňa ZOH 2014 v Soči aj OH 2016 v Riu de Ja-neiro. Šesť z týchto firiem už potvrdilo po-kračovanie svojho partnerstva aj v olym-pijskom cykle 2017 - 2020 (TOP IX). Po-čas neho sa uskutočnia ZOH 2018 v Pjong-čangu, aj OH 2020 v zatiaľ neznámom meste (o ich dejisku sa rozhodne v sep-tembri 2013 v Buenos Aires).

MOV sa snaží budovať dlhodobé stra-tegické partnerstvo s veľkými svetovými korporáciami. Vďaka atraktivite olympij-ských hier i spojenia svojej značky s olym-pijskou symbolikou až deväť zo súčas-ných jedenástich TOP-partnerov MOV na obdobie zahŕňajúce ZOH 2010 vo Van-couvri a OH 2012 v Londýne (TOP VII), s určitosťou bude pokračovať v part-nerstve s olympijským hnutím aj v ďalšom štvorročnom období. Sú to spoločnosti Coca-Cola, Atos, The Dow Chemical Company, General Electric, Omega, Panasonic, Procter&Gamble, Samsung a Visa. MOV dlhodobo rokuje aj s ďalším svojim súčasným partnerom, spo-ločnosťou McDonald´s, o predĺžení zmlu-vy až do roku 2020.

Uvedené fakty vzbudzujú optimizmus pre celé olympijské hnutie - pre MOV, národné olympijské olympijské výbory, medziná-rodné športové federácie, i organizačné vý-bory OH a ZOH. Z celosvetového olympij-ského marketingu finančne profituje celé hnutie.

Program TOP spustil Medzinárodný olympijský výbor v roku 1985. Odvtedy sa vždy odohrával v štvorročných olym-pijských cykloch, pričom celková výška kontraktov v rámci programu TOP každé štyri roky výrazne narastala. Najlepšie to ilustrujú celkové čísla z nedávnej minu-losti: TOP I (roky 1985 - 1988): 95 miliónov USD, TOP II (1989 - 1992): 175 miliónov, TOP III (1993 - 1996): 350 miliónov, TOP IV (1997 - 2000): 550 miliónov, TOP V (2001 - 2004): 663 miliónov, TOP VI (2005 - 2008): 866 miliónov dolárov. Program TOP VII (2009 - 2012) by mal olympijskému hnu-tiu priniesť vyše 900 miliónov dolárov.

Zdroj SOV

bp

   

« späť