14.7. 18:53 - II. kvalifikačné preteky - sobota: Gelle s Botekom odrazili konkurentov, prišli aj prekvapenia | 13.7. 08:20 - V sobotu a v nedeľu sa na Zemníku jazdí o miestenky na majstrovstvá sveta | 11.7. 12:50 - Šance pre mladé talenty: SOV spúšťa 3. ročník grantového programu UKÁŽ SA! | 9.7. 18:13 - Tréner Lachkovič o vystúpení Slovákov na ME v maratóne: Po rokoch prišli solídne výsledky | 8.7. 21:53 - Novácka päťstovka: 4 triumfy Mládkovej, ozddobou aj českí reprezentanti | 6.7. 08:25 - V Novákoch domáce hviezdy Mládková s Myšákom, české esá Havel a Špicar |

Archív aktualít

08. december 2016

Tarr a Myšák v Amerike pádlovali aj relaxovali. Prešli sa po hollywoodskom Chodníku slávy

Polovica osádky nášho strieborného štvorkajaka z olympiády v Riu de Janeiro Juraj Tarr - Denis Myšák sa začiatkom decembra vrátila z vyše mesačného sústredenia v Newport Beach v Kalifornii. Okrem tréningovej práce si dožičili aj relax, pričom záverečných desať dní pobytu strávili v kruhu rodiny a blízkych.

„Cítili sme sa tam veľmi dobre. Po pretekárskej sezóne to bolo také oslobodzujúce. Pravdaže, aj sme trénovali, ale nazval by som to skôr športovaním. Sústredenie sme poňali voľnejšie, nebolo to tak, že teraz musíme naháňať za každú cenu kondičné parametre, nabehať toľko a toľko kilometrov. Všetko prebehlo bez stresu, na psychiku pôsobil pobyt blahodarne, relaxačne," pochvaľoval si Juraj Tarr sústredenie v USA po návrate domov.

Počas troch týždňov na nich dohliadal tréner Peter Likér, ktorý im naordinoval denný program, takže si zapádlovali, majú za sebou solídne penzum kilometrov. „Každé ráno sme dali minimálne „desiatku", niekedy to bolo aj 17-18 kilometrov. Pravidelne sme behávali a popoludní nasledovalo plávanie. V komplexe sa nachádza veľký bazén, nuž sme ho využívali," vraví Tarr.

Trénovali zväčša individuálne. „V dvoch-troch tréningoch sa k nám pridal aj český kanoista Filip Dvořák, ktorý účinkoval na olympiáde v Riu de Janeiro v C2 na 1000 metrov, kde obsadil siedme miesto."

Po troch týždňoch sa k Tarrovi pridala rodina a k Myšákovi priateľka. K Jurajovi sa pripojila manželka Ági i deti Szebasztián a Lisa. Tá preteká za maďarský Győr, takže si zatrénovala aj pod rodičovským dohľadom. „Našťastie, doma mala voľnejší týždeň, ale od svojho trénera dostala tréningový program, tak som ju skontroloval," dodáva Tarr.

Keďže do Newport Beach chodia už roky, majú tam množstvo známych. "Napríklad Katrin a Fam, starší manželský pár, nás dvakrát pozval na večeru. Dá sa povedať, že bývajú na skale, pod ktorou pádlujeme."

So slovenským hokejistom Mariánom Gáboríkom sa Tarr pozná už dlhšie, a tak hneď po prílete prišla od hráča Los Angeles Kings pozvánka na večeru. „Stretli sme sa neďaleko Los Angeles na Manhattan Beach, kde býva. Je to päť minút od letiska. Poznáme sa už dobrých desať rokov a vychádzame spolu veľmi dobre. V čase nášho stretnutia sa pripravoval na návrat na ľad."

Užili si aj zaujímavé výlety s rodinou. „Vydali sme sa aj na jeden dvojdňový výlet. Prvý deň to bol Las Vegas, v druhý sme šli na priehradu Hoover Dam. Je špecifická tým, že asi v polovici sa nachádza hranica medzi štátmi Nevada a Arizona. Stačilo prejsť krok, a hneď bolo o hodinu viac. A keďže odtiaľ je Grand Canyon vzdialený jeden a pol hodiny cesty, tak sme sa zašli pozrieť aj tam."

To ešte nebolo všetko: „Navštívili sme Universal studios, kde sa točia slávne filmy a nachádzajú sa tam rôzne atrakcie. Prebehli sme aj Malibu, Beverly Hills, Hollywood Boulevard s hviezdnym chodníkom, zašli sme aj na Rode Drive s najluxusnejšími obchodmi. Takmer päť týždňov ubehlo, ako keby sme tam boli týždeň."