14.7. 18:53 - II. kvalifikačné preteky - sobota: Gelle s Botekom odrazili konkurentov, prišli aj prekvapenia | 13.7. 08:20 - V sobotu a v nedeľu sa na Zemníku jazdí o miestenky na majstrovstvá sveta | 11.7. 12:50 - Šance pre mladé talenty: SOV spúšťa 3. ročník grantového programu UKÁŽ SA! | 9.7. 18:13 - Tréner Lachkovič o vystúpení Slovákov na ME v maratóne: Po rokoch prišli solídne výsledky | 8.7. 21:53 - Novácka päťstovka: 4 triumfy Mládkovej, ozddobou aj českí reprezentanti | 6.7. 08:25 - V Novákoch domáce hviezdy Mládková s Myšákom, české esá Havel a Špicar |

Spravodajca

  1. Kalendár SZRK 2006
  2. Kalendár ČSK 2006
  3. Kalendár medzinárodných pretekov 2007-2011
  4. Príhovor predsedu SZRK
  5. Rozpisy pretekov
  6. Smernice pre Slovenský pohár 2006
  7. Údaje ICF
  8. Adresár oddielov a klubov SZRK
  9. Doplnky k pravidlám SZRK
10. Stanovy SZRK
11. Rokovací poriadok Predsedníctva SZRK
12. Ekonomické smernice SZRK
13. Smernice pre reklamu SZRK
14. Významné výsledky dosiahnuté v roku 2005
15. Reprezentačné družstvá 2006
16. Výsledky Ankety 2005 o najlepších športovcov zväzu
17. Slovenský pohár 2005 - výsledky
18. Slovenská kanoistická asociácia
19. Údaje SZRK
20. Predsedníctvo a funkcionári SZRK
21. Údaje ČSK
22. Údaje Zväzu kanoistiky na divokej vode
23. Adresár športových masmédií
24. Ďalšie kontaktné adresy
25. ABECEDNÝ ADRESÁR SZRK 2006

Smernice pre reklamu SZRK

Smernice pre reklamu, propagáciu a sponzorovanie v rámci SZRK
 
I. Preambula
Slovenský zväz rýchlostnej kanoistiky vznikol ako občianske združenie klubov a oddielov. Z vôle združených subjektov a podľa schválených stanov má na jednej strane zabezpečovať reprezentáciu a na strane druhej napomáhať športovej príprave mládeže a športovaniu všetkých vekových skupín. Na to, aby zväz mohol tieto funkcie plniť, musí sa podstatným spôsobom zvýšiť aktivita v propagácii činnosti zväzu, jeho prezentácia na verejnosti, čo následne ovplyvní získavanie prostriedkov z reklamy a sponzorstva. V záujme plnenia týchto komplexných úloh musí byť zväz schopný sledovať toky financií a vo výslovne uvedených prípadoch o nich rozhodovať v rámci celej svojej štruktúry. 
 

II. Predmet úpravy

 
  1. V týchto Smerniciach sa upravujú práva, povinnosti a právne vzťahy pri realizácii reklamy, propagácie a sponzoringu v rámci SZRK s výnimkou reprezentantov, s ktorými SZRK uzatvára osobitné zmluvy, ktoré zahrňujú aj problematiku obsiahnutú v týchto smerniciach.
  2. Pri realizácii reklamy a sponzoringu sa zúčastnené subjekty riadia ustanoveniami zákona 147/2001 Z.z. a ustanoveniami týchto Smerníc.
  3. Realizovať reklamnú a sponzorskú činnosť môže priamo SZRK a v ňom združené subjekty, kluby/oddiely, ďalej zmluvne zaviazaný jednotlivec (fyzická osoba), alebo špecializovaná organizácia (právnická osoba).
  4. Do výlučnej kompetencie SZRK patrí rozhodovanie o reklamných a sponzorských aktivitách týkajúcich sa Olympijských hier, Majstrovstiev sveta seniorov a juniorov, Majstrovstiev Európy seniorov a juniorov, Svetového pohára, ankety o najlepšieho športovca a trénera SZRK a internetovej stránky SZRK.
  5. Spoločné kompetencie SZRK a príslušného klubu/oddielu sa realizujú pri usporiadaní pretekov na základe poverovacej listiny SZRK (Medzinárodná regata, majstrovské a pohárové preteky) a pri štarte na medzinárodných regatách podľa plánu prípravy reprezentačných družstiev ako aj pri štartoch na medzinárodných regatách menšieho významu.
 

III. Povinnosti klubov, oddielov a pretekárov všeobecne

 
  1. Kluby/oddiely a ich pretekári musia uprednostňovať záujmy zväzu všade tam, kde je to nevyhnutné pre prosperitu celého hnutia.
  2. Na každej lodi seniorov a staršieho dorastu musí klub/oddiel umiestniť na prednej časti logo zväzu a rezervovať prednú časť lode: od špice po začiatok vlnolamu do 1.4. bežného roka pre propagáciu sponzorov  zväzu.

Po termíne 1.4. sa požiadavky zväzu v tomto smere môžu realizovať iba vzájomnou dohodou zúčastnených strán.

  1. Kluby/oddiely zosúladia svoje interné predpisy týkajúce sa reklamy a sponzoringu
s ustanoveniami tejto smernice.
 

IV. Povinnosti klubov, oddielov usporiadajúcich preteky

 
  1. Klub/oddiel osobitne poverený SZRK usporiadaním pretekov môže uzatvoriť reklamnú, alebo sponzorskú zmluvu iba so súhlasom zväzu. V prípade už predtým uzatvorených zmlúv musí zabezpečiť súlad s podmienkami obsiahnutými v reklamných a sponzorských zmluvách zväzu, predovšetkým zamedziť akejkoľvek forme kolízie reklám.
  2. Z finančných prostriedkov, ktoré získa pri usporiadaní pretekov uvedených v bode II/5 z reklamy a sponzoringu odvedie klub/oddiel v zmluve stanovené % na účet SZRK.
  3. Klub/oddiel usporiadajúci preteky podľa termínovej listiny SZRK musí zabezpečiť avízo do tlačových agentúr o charaktere pretekov a kvalite štartujúcich pretekárov, alebo usporiadať na túto tému tlačovú konferenciu. Musí ďalej zabezpečiť informáciu v lokálnej tlači, lokálnej rozhlasovej a televíznej stanici. Po ukončení pretekov neodkladne poskytnúť výsledky a iné dôležité informácie tlačovým agentúram a sekretariátu SZRK.*
  4. Pri vyhlasovaní výsledkov musí usporiadajúci klub/oddiel zabezpečiť okrem stupňov pre víťazov aj kulisy pre prezentáciu zväzu, klubu/oddielu a sponzorov.**
  5. V priebehu pretekov by mal klub/oddiel zabezpečiť kulisy pre prezentáciu zväzu, zväzových a oddielových sponzorov na štarte, v strede trate a v cieli.***
 

V. Reklamní partneri a formy realizácie reklamy

 
  1. Generálny reklamný partner je iba jeden a schvaľuje ho Predsedníctvo SZRK na obdobie dlhšie ako jeden rok, najlepšie na celý štvorročný cyklus letných olympijských hier. Generálny reklamný partner má právo určovať si v zmluve podmienky, ktoré zaväzujú SZRK aj voči ostatným reklamným partnerom.
  2. Hlavní reklamní partneri sa ustanovujú na jednotlivé podujatia a seriál podujatí z termínového kalendára SZRK. Hlavného reklamného partnera schvaľuje klub/oddiel, ktorý usporiada podujatia podľa poverenia SZRK.
  3. Reklamným partnerom je každý objednávateľ reklamy, ktorý spĺňa podmienky SZRK. Počet reklamných partnerov nie je limitovaný a o podmienkach spolupráce s nimi rozhoduje klu/oddiel usporiadajúci preteky.
  4. Mediálnym partnerom SZRK a klubu/oddielu sa stáva organizácia pôsobiaca v mediálnej sfére, s ktorou SZRK alebo klub/oddiel uzatvoria zmluvu určujúcu spôsob, rozsah a podmienky mediálnej podpory konkrétneho podujatia, alebo série podujatí.
  5. Po obsahovej stránke sa reklama na všetkých podujatiach realizuje v duchu ustanovení zákona č. 147/2001 Z.z. o reklame.
  6. Obchodné vzťahy pri prenájme reklamných plôch a umiestňovania reklamy sa riadia ustanoveniami  zákona č. 511/1991 – Obchodného zákonníka v znení všetkých jeho úprav a doplnkov.
  7. Provízie za sprostredkovanie reklamy v prípade obchodného vzťahu s právnickou osobou stanovuje písomná zmluva. V prípade obchodného vzťahu s fyzickou osobou nesmie provízia presiahnuť výšku 20 % zo získanej finančnej čiastky po odčítaní všetkých nákladov vyplývajúcich zo zmluvy s reklamným partnerom
 

VI. Termíny a zodpovednosti

 
  1. Zmluvu s generálnym reklamným partnerom zabezpečuje predseda SZRK, generálny sekretár, prípadne osoba alebo organizácia poverená touto činnosťou SZRK. Spravidla je to po ukončení LOH na ďalší olympijský cyklus,
  2. Zmluvy s hlavnými reklamnými partnermi zabezpečujú:
a)     pre seriál pohárových pretekov - predseda SZRK, generálny sekretár, prípadne osoba alebo organizácia poverená touto činnosťou SZRK, v termíne do 31.12. roka predchádzajúceho daným súťažiam,
b)     pre medzinárodné majstrovské a preteky Svetového pohára - predseda SZRK, generálny sekretár, poverený člen predsedníctva, prípadne osoba alebo organizácia poverená SZRK, v termíne najneskôr dva mesiace pred konaním jednotlivých pretekov alebo celého seriálu,
c)      pre domáce majstrovské preteky – generálny sekretár, členovia predsedníctva, riaditelia jednotlivých pretekov, prípadne osoba alebo organizácia poverená SZRK.
  1. Zmluvy s reklamnými partnermi zabezpečujú:
a)     pre všetky domáce majstrovské preteky a ostatné podujatia termínového kalendára SZRK – generálny sekretár, členovia predsedníctva, riaditelia jednotlivých pretekov, prípadne osoby alebo organizácie poverené SZRK, v termíne mesiac pred konaním pretekov,
b)     pre domáce majstrovské preteky platí zásada, že koordinátorom týchto aktivít je riaditeľ pretekov, ktorý musí zabezpečiť okrem iného aj priestor pre umiestnenie jednej reklamy sponzora každého klubu/oddielu združeného v SZRK.
 

VII. Záverečné ustanovenia

 
  1. O použití loga SZRK ako aj loga konkrétneho podujatia SZRK na reklamných predmetoch alebo reklamnom oblečení rozhoduje predsedníctvo SZRK.
  2. Ceny za reklamu sa v celom rozsahu riadia zásadami zmluvnej voľnosti partnerov.
  3. Priebežnú kontrolu dodržiavania ustanovení tejto smernice bude realizovať ŠTK zväzu v rámci hodnotenia činnosti počas sezóny a v rámci hodnotenia jednotlivých podujatí.
  4. Vyhodnotenie realizácie tejto smernice uskutoční Predsedníctvo SZRK, ktoré bude pritom brať do úvahy stanoviská ŠTK.
  5. Tieto Smernice nadobudnú účinnosť dňom schválenia v Predsedníctve SZRK a budú publikované v Spravodajcovi 2005.
 
 
––––––––
Poznámky */ **/ ***: Osobitné ustanovenia v tomto smere budú súčasťou poverovacej listiny SZRK, obsahujúcej podmienky na usporiadanie pretekov.
 
 
V Bratislave, 12.11.2002