22. september 2010
Cez víkend sa na piešťanskej Sĺňave uskutočnili Súťaže
olympijských nádejí. Zúčastnilo sa 338 pretekárov z 22 krajín, štyroch
kontinentov - Európy, Afriky, Austrálie a Ázie. Tieto čísla zaraďujú toto
podujatie, čo sa týka počtu zúčastnených krajín, ako aj ich úrovne, hneď za
mládežnícke Majstrovstvá Európy a Majstrovstvá sveta.
Pre nás to bola
nečakaná výzva, s ktorou sme sa v histórii medzinárodných podujatí na
Slovensku ešte nestretli. Bola to najväčšia zväzová akcia v jej histórii. Nie
náhodou uvádzam zväzová. Bola presne podľa mojich predstáv. Že ide nie o akciu,
ktorú uskutočnia zväzový funkcionári,
alebo jeho zamestnanci, ale že pomôže každý kto má, ako sa hovorí, ruky - nohy.
Zo stoviek povinností v rámci organizácie podujatia a dodržiavania
organizačného programu, ktoré boli rozdelené medzi jednotlivé tímy a v nich
medzi ľudí, sa podarilo splniť skoro všetko. Vďaka čomu môžeme teraz konštatovať,
že máme za sebou vydarené podujatie. Za celým týmto výkonom samozrejme nie je
jeden človek, ale tím, ktorý fungoval vo svojich úlohách. Preto rád poďakujem,
v prvom rade Matejovi Kačicovi a jeho stavebnej čate, ktorá niekoľko
dní zo svojho voľna, a na úkor dovolenky stavala dráhu, pripravovala
všetky technické veci okolo jej výstavby, okamžite riešila zhody náhod, aká
bola napríklad nočná mora každého organizátora, keď dosiaľ bezchybne fungujúci
motor vypovedal poslušnosť a presne v tom čase sa roztrhal iný gumový
čln na oceľovom lanku. Krátko po spustení na vodu čerstvo zalepeného iného „gumáku". Zabezpečila personálne brigádničky na kancelárske činnosti, bójkarov ako aj
vodičov motorových plavidiel Romana Miklíka, Rasťa Paráka, či Jura Petoa
Tiež ďakujem Monike Czánikovej a Evke Horváthovej, zamestnankyniam
sekretariátu zväzu, ktoré sa popri množstve iných zväzových povinností obetavo,
aj cez ostatné dva víkendy pred podujatím venovali administratíve pretekov, ubytovacím
a stravovacím záležitostiam pre výpravy .
Peťovi Soldánovi, ktorý mal na
starosti kanceláriu podujatia, distribúciu výsledkov, včítane pripravených
vytlačených kompletných výsledkov 5 minút po poslednej jazde aj s elektronickými
výsledkami na USB kľúči. Tiež mal na starosti vyhlasovanie víťazov, či celý
chod a zabezpečenie VIP stanu. Riešil úlohy v enormnom zaťažení a požiadavky
vedúcich tímov vykonával na požiadanie.
Mariánovi Praženkovi s dohľadom nad
prepravou materiálu a ľudí z letiska, či miestnej prepravy počas podujatia
(s pomocou Jura Tarra st., Pala Blaha či Ľuba Hagaru); IT koordinátor a režisér
vizuálneho výstupu na obrazovku. Navrhovateľ loga podujatia, ktoré spolu s Peťom
Bučekom dotvárali a reprodukovali na všetky potrebné materiály.
Mišovi
Praženkovi a Maťovi Hofferekovi, ktorých som oslovil nápadom vytvoriť pre
každú jazdu videozáznam a „hodiť" ho na Youtube a ktorí potom často pre
mňa nezrozumiteľnou rečou riešili jeho konvertovanie a zabezpečovali bezdrôtový
prenos. Obdivoval som to, že ešte do piatku takúto vec nikdy nerobili, v priebehu
týždňa pred pretekmi sa zoznámili s potrebným softvérom, doleteli v prvý súťažný
deň rovno z práce a hneď riešili prvý problém, keď im technici od
obrazovky zmenili formát obrazu. Prvé pokusy šli vlastne naostro na web a za
pár jázd boli schopní produkovať skvelé záznamy. Na začiatok a na koniec
každého záznamu nalepili krátku sekvenciu loga Asociácie a podujatia,
ktorú pripravil náš maratónec Marián Lachkovič. V priemere do 7 minút bol videozáznam na
webe, čo z veľa veľkých podujatí ani textový výsledok nenájdete.
Radkovi
Oršulovi, ktorý pripravil webové rozhranie pre podujatie, ako aj losovací a výsledkový
vizuál pre veľkoplošnú obrazovku. Ktorého, nám známy online prihlasovací a výsledkový
systém veľmi zaujal aj viceprezidenta ICF Richarda Foxa. Radko, podľa mňa, keď
ma zbadá sa "teší" na ďalšiu výzvu - požiadavku, ktorú plní v krátkom čase.
Simone Šamkovej, ktorá úžasne zodpovedne a samostatne riešila okrem iných,
zverené úlohy so zapožičiavaním lodí pre výpravy, ktoré doleteli letecky a kde
veľkú pomoc poskytol dobrovoľne aj Csabi Orosz. Čo sa možno takto v článku
zdá jednoduché, ale prvý krát táto funkcia prebehla na 100%.
Klubom Sĺňava
Piešťany, TTS Trenčín, SVŠ ŠKP Bratislava za zapožičanie lodí, VK Dunajčík za
elektro materiál, konštrukcie košov, kanvíc na iontový nápoj a čaj, ktorý
sa ponúkal zadarmo pretekárom, či KRK Nováky za zapožičanie stanu.
Romanovi
Kadnárovi a Andrejovi Krnáčovi za ťažkú úlohu „dievčat pre všetko", ktorú
si plnili výborne - od nákupov potravín, benzínu, rozvozu ľudí, zabezpečovanie
požiadaviek tímov, dokonca aj niektorých rodičov až po čistenie priestorov a hlavne
rýchle vykonávanie úloh pri neplánovaných problémoch, ako napríklad zabezpečenie
okamžitej výmeny prasknutej pneumatiky na mikrobuse pred odvozom tureckej
výpravy na letisko s úspešným „vyložením" turkov na viedenskom letisku 5
minút pred koncom check-in.
Slavovi Kňazovickému, Jurovi Bačovi, Erikovi Vlčekovi,
Jurovi Tarrovi ml., súrodencom Erbanovcom, za to že prispeli ako olympijské
osobnosti slovenskej kanoistiky pri odovzdávaní medailí, pričom poslední
menovaní sa aktívne zúčastňovali aj organizačných prác.
V neposlednom rade
rozhodcom, ktorí sa dostavili na preteky ako náhradníci, napriek tomu, že boli
zvolaní na poslednú chvíľu nakoľko okrem dvoch pôvodne nominovaných rozhodcov,
ostatní sa ospravedlnili z účasti zo zdravotných, alebo rodinných dôvodov.
Množstvu ďalších dobrovoľníkov - mladým kajakárom z piešťanského
klubu, či študentom jazykového gymnázia.
Priznávam. Týchto niekoľko riadkov pôsobí ako ďakovná reč pri
preberaní Oscarov, ale prvý krát som mal pocit, že táto akcia bola naozaj
zväzová, do ktorej sa zapojilo množstvo ľudí, ktorých som bez akéhokoľvek
náznaku konfliktu viedol a ktorých, myslím, po skončení pretekov naplnil
zaslúžený pocit zadostiučinenia.
Organizácia, ktorej množstvo úloh sa dá určite ešte zlepšiť,
ale čo je najdôležitejšie, zanechala výborný dojem aj zahraničným výpravám podľa
ich vlastných slov. Poskytnutím svetovou prvotinou - videozáznamov z jázd,
ktorých si pozrelo k dnešnému dňu 30 886! Počasia, ktoré či chceme,
alebo nechceme, ovplyvní pocit z pretekov. Výbornej atmosféry, ktorá
panovala počas podujatia. A hlavne sa nám paradoxne podarilo využiť naše skromné
podmienky na výbornú organizáciu, keď sme boli nútení z priestorových,
alebo finančných dôvodov robiť množstvo prác na „kolene". Bolo to podarené podujatie.
Ďakujem.
Ing. Boris Bergendi
riaditeľ OV
generálny sekretár