03. február 2012
Ešte
približne šesť mesiacov chýba do olympijských hier, ale Dorney Lake je
takmer pripravený na športovcov vo veslovaní a v rýchlostnej kanoistike.
Jazero, ktoré je vzdialené 40 km od Londýna, sa nachádza v izolovanom
prostredí mnohých malých obcí. 2200 m dlhá dráha, ktorá patrí k Eton
College, uvíta 798 športovcov, z 26 krajín sveta, v termíne od 28. júla
do 11. augusta.
Osemdráhová
trať bude taktiež miestom konania paralympijských hier, ktoré budú
nasledovať. Miesto konania prešlo zásadnými zmenami, aby bolo vhodné pre
londýnske olympijské hry. Náklady na úpravu boli plánované na 13
miliónov £, ale toto číslo dosiahlo približne až 50 miliónov libier!
Rovnako ako celkové náklady na hry sa zvýšili z pôvodnej sumy 2.5
milardy libier až na 9.5 miliárd!
Vylepšenia
zahŕňajú vybudovanie samostatného návratného kanála a prechodu medzi
hlavným jazerom a návratovým kanálom a úpravu 50 m mosta, ktorý sa
rozšíril pre vozidlá a chodcov, a nový most na prechod. Pre uľahčenie
týchto prác bola tiež zrekonštruovaná prístupová cesta k dráhe.
Milióny
libier stáli dve sady optických komunikačných káblov namiesto jedného v
prípade, že by sa niekde vyskytla chyba. Jeden z nich je napojený na
Maidenhead a druhý na Burnham.
Stavba tribúny pre divákov začne v
marci. Jednou z najväčších výziev, s akou sa musia organizátori
vysporiadať je dostať 30.000 divákov na preteky a pripraviť priestory aj
mimo tribúny. Tribúna pre verejnosť bude pre 16.000 divákov. Z toho
bude 10.000 lístkov pre fanúšikov a 4000 pre členov "olympijskej rodiny"
- VIP a členovia Medzinárodnej federácie, ako aj národných federácií.
Ivor
Lloyd, generálny riaditeľ spoločnosti Dorney Lake Services, povedal, že
neexistuje žiadny spôsob, ako by davy mohli získať prístup s autom k
jazeru po ceste.
Nebude povolená žiadna osobná doprava na miesto
diania. Všetci diváci budú cestovať do Windsor, na dostihové závodisko a
v kyvadlových autobusoch budú dopravení na kanál.
Bezpečnostné kontroly budú usmerňovať ľudí, ktorí sa môžu dostať ku kanálu aj cez provizórny most cez rieku Temžu.
Ing. Boris Bergendi, zdroj Henley Standard Londýn
bp