27. apríl 2015
Dvojnásobní majstri sveta v K2 na 500 i 1000 m sa pred novou sezónou vyzbrojili novým modelom lode značky Nelo. Aká je to zmena, čo sa menilo a ako sa v novej lodi cítia?
Prečo došlo ku zmene lode?
Erik Vlček: Po víťazstve na MS na lodi značky Nelo sme dostali ponuku od výrobcu na nové lode K1 a K2, ktorú sme veľmi radi privítali. Možnosť vyskúšať niečo nové je vždy príjemná.
Juraj Tarr: Dostali sme ponuku na zmenu a tak sme sa po porade medzi sebou rozhodli vyskúšať zmenu. Nie je príliš veľká, dali sme len jemne zvýšiť palubu, ja som si upravil priečku v lodi a zmenil sa dizajn.
Mali ste už možnosť otestovať novú loď?
Erik Vlček: Po augustových MS sme sedeli v spoločnej lodi až teraz. A hneď v tej novej. Zatiaľ sme použili veci a nastavenia zo starej K2 a bolo to celkom fajn.
Juraj Tarr: Áno, boli sme si ju vyskúšať pred pár dňami a na prvý krát to bolo veľmi dobré. Chvalabohu sme sedeli rovno, čoho sme sa veľmi báli, že v tom bude problém. Dúfam, že nám to vydrží po celú sezónu. Nenajazdili sme toho veľa, ale mne sa zdalo, že sa kĺže lepšie ako starý model.
Prečo ste si vybrali práve značku NELO, v čom vám vyhovuje?
Erik Vlček: Značka Nelo nám vyšla v ústrety, keď sme potrebovali nové kajaky, ktoré nám vyhovujú konštrukciou aj kvalitou spracovania.
Juraj Tarr: V roku 2013, po neúspešných ME v Portugalsku náš tréner Peter Likér zašiel za výrobcom Nelo s otázkou, za aký čas by nám vedel ponúknuť loď na vyskúšanie. Odpoveď z firmy bola: „Nemysleli sme si, že prídete s takouto prosbou, ale sme radi, že to chcete vyskúšať." A tak sme presadli do novej lode značky Nelo. A keď sme už pri tom, tak by sme sa chceli touto cestou veľmi poďakovať, pretože sme dostali lode v najvyššej kvalite, sponzorsky a to napriek tomu, že sme predtým výrobky firmy Nelo nevyužívali.
Myslíte si, že k titulom majstrov sveta vám napokon dopomohla aj táto zmena, konštrukcia lode Nelo?
Erik Vlček: Veríme že áno. Urobili sme zmenu a vyšlo to.
Juraj Tarr: Samozrejme, keď človek vyhrá na niečom inom ako jazdil dovtedy, tak má pocit, že to je tým. Ale bola to kombinácia našej odhodlanosti a veľmi dobrej kvality lode, ktorá je prepracovaná do posledného detailu.
V ktorej fáze pretekov ma K2 od Nelo výhodu a ako sa v týchto fázach loď prejavuje?
Erik Vlček: Vyhovuje nám, že sa loď rýchlo dostane z vody, vďaka čomu dokážeme urobiť rýchlejší štart.
Juraj Tarr: Je strašne živá a pružná na štarte, veľmi dobre drží v trati tempo a v závere, kde už tých síl ubúda, netreba veľa sily na to, aby sa zas rozbehla. Stačí malý impulz a ona vyskočí z vody...
Budete pretekať na Nelo aj v singloch?
Erik Vlček: Dostali sme aj nové K1, ktoré sú v rovnakom dizajne ako K2, takže určite áno.
Juraj Tarr: Áno, samozrejme budeme pretekať aj v singloch od Nela. Ja som už aj minulý rok jazdil na Nelo, ale len na domácich pretekoch, lebo na vrcholných podujatiach štartujeme len v K2.
Ako sa vám pozdáva nový tvar Cinco?
Erik Vlček: Videl som ju zatiaľ iba na obrázku a je dosť iná, ako na čo sme zvyknutí. Sám som dosť zvedavý na jej vlastnosti.
Juraj Tarr: Je na ňu dosť zaujímavý pohľad, trochu čudný, ale iste, ten tvár má logiku. Dostaneme vyskúšať aj tieto lode, tak som nesmierne zvedavý a teším sa na ňu.
Loď, to je často veľká investícia. Je Nelo dobrá investícia? Vzhľadom na to, že si dokáže udržať svoje kvalitatívne vlastnosti aj viac rokov?
Erik Vlček: Určite áno, lode značky Nelo sú z kvalitných materiálov a veľké plus je aj veľmi dobrý servis.
Juraj Tarr: Lode sú kvalitne spracované a majú svoju životnosť. To je veľká devíza. Ale ako o všetko, aj o loď sa treba starať, nezanedbať ani najmenší detail. A navyše je tu kvalitný servis, ktorý si nevieme vynachváliť.
Ovplyvňovali ste dizajn lode?
Erik Vlček: Áno, farby sme si vyberali my. Ale dizajn sme nechali na odborníkov.
Juraj Tarr: Jeden z našich sponzorov je silná automobilka Mercedes Benz a tak sme sa inšpirovali monopostami F1 stajne Mercedes. Poslali sme návrh, dotiahli detaily a dizajn bol na svete. A veľmi dúfame, že lode pôjdu tak isto rýchlo ako strieborné šípy v F1.
SZRK, Prokop Slováček, FOTO: SITA