14.7. 18:53 - II. kvalifikačné preteky - sobota: Gelle s Botekom odrazili konkurentov, prišli aj prekvapenia | 13.7. 08:20 - V sobotu a v nedeľu sa na Zemníku jazdí o miestenky na majstrovstvá sveta | 11.7. 12:50 - Šance pre mladé talenty: SOV spúšťa 3. ročník grantového programu UKÁŽ SA! | 9.7. 18:13 - Tréner Lachkovič o vystúpení Slovákov na ME v maratóne: Po rokoch prišli solídne výsledky | 8.7. 21:53 - Novácka päťstovka: 4 triumfy Mládkovej, ozddobou aj českí reprezentanti | 6.7. 08:25 - V Novákoch domáce hviezdy Mládková s Myšákom, české esá Havel a Špicar |

Archív aktualít

10. apríl 2017

Zmena z kilometra na päťstovku. Takto to vidí slovenská K4


Rozhodnutie urobiť z disciplíny K4 na 1000 metrov polovičnú trať, ktorá sa bude jazdiť nielen na budúcej olympiáde, ale už aj na tohtoročnom Svetovom pohári i na majstrovstvách sveta, síce ešte nie je definitívne schválené, ale podľa všetkého ide o nezvratný proces.  Definitívne rozhodnutie má padnúť 5. mája.

Ako prijali členovia našej megaúspešnej káštvorky informáciu o chystanej zmene? Ako budú pripravení na výzvu na polovičnej trati?

 

ERIK VLČEK

„Po olympiáde v Riu de Janeiro sa povrávalo, že by mohlo prísť k takejto zmene. V hlave som sa na to začal pomaly pripravovať a vcelku tešiť. Premýšľal som nad tým, čo by sme počas zimy v rámci prípravy zmenili. Potom prišiel kongres ICF a mali sme také informácie, že všetko zostáva po starom. Pre nás by bol kilometer lepší, predsa len sa naň špecializujeme už viac rokov.  Súťažili sme takmer výlučne v tejto disciplíne, všetky olympiády sme absolvovali na tejto trati.  Z tohto pohľadu je to pre nás niečo nové, ale staviame sa k tomu tak, že sa musíme čo najlepšie pripraviť na polovičnú trať. Uvidíme, ako sa na ňu dokážeme adaptovať, komu to ako pôjde. Je to však nová výzva. Trvá to kratšie, jazdí sa zhruba minútu dvadsať, je však potrebná aj vytrvalosť, ktorú máme natrénovanú. Teraz treba popracovať viac na rýchlosti a sám som zvedavý, ako nám to pôjde. Je síce pravda, že na ME sme na tejto trati získali vlani striebro, ale bola to pre nás len taká tréningová, doplnková  disciplína.  Skončili sme  tesne druhí, nuž verím, že je predpoklad, že aj na päťstovke môžeme byť úspešní a nestratíme sa vo svetovej konkurencii. Som zvedavý aj na to, ako zareagujú ostatné krajiny a aké osádky dokážu poskladať na päťstovke. Keďže sa má na olympiáde zrušiť disciplína K2 na 200 m, aj oni sa budú snažiť v K4 uplatniť. Keď som svojho času jazdil túto trať, vyhrávali sme, mám s ňou dobré skúsenosti, len potom sme sa už špecializovali na tisícku."

 

JURAJ TARR

„V novembri sme dostávali správy, že tisícka zostáva. A teraz, keď už máme za sebou väčšinu prípravy, a to platí pre všetky osádky, vyrukujú s takouto zmenou... Oznámiť to mesiac pred pretekmi nepovažujem za príliš korektné. Napríklad Austrálčania mali už skompletizovaný reprezentačný tím, nuž sú rozhorčení, a nielen oni, ale v podstate všetci. Malo sa povedať už po olympiáde:  bude päťstovka a tomu prispôsobte prípravu! Teraz bude musieť každý robiť zmeny v tréningovom procese hore-dolu, uvidíme na Svetovom pohári, ako sa to odrazí. Zmenu disciplíny majú definitívne potvrdiť 5. mája, ale na 99,9 percenta sa už nič nezmení na tom, že sa bude jazdiť päťstovka, a tak sa aj my začíname na ňu pripravovať. Problém vidím v tom, že počas celej mojej kariéry bolo všetko postavené na tisícke.  Päťstovka bola pre nás iba doplnková disciplína, nefigurovala na olympiáde. Lenže teraz už pôjde o olympijskú disciplínu, takže príprava bude úplne iná. Z tohto pohľadu bude tento rok skúšobný, pre všetky osádky.  Pre nás  doma na Slovensku, kde VŠC Dukla Banská Bystrica v Trenčíne má pretekárov, ktorí dokážu zajazdiť 500 metrov a majú aj dvojstovkárov, bude väčšia konkurencia.  Tá sa zvýši aj celosvetovo, videli sme, ako  sa nemecký špecialista na 200 metrov dokázal prebojovať do osádky K4 na tisícku a získať olympijské zlato."

 

TIBOR LINKA

„Pravdu povediac, trocha nás tá správa prekvapila. Myslím si, že načasovanie malo byť trocha iné, a tí, ktorí o tom rozhodujú, mali myslieť viac dopredu. Definitívne rozhodnutie má padnúť o mesiac, podľa mňa by bolo rozumnejšie nechať ešte na túto sezónu tisícku a od budúcej prejsť na päťstovku. Je rozdiel trénovať na tisícku a päťstovku, ale myslím si, že nebudeme mať až také veľké problémy, aby sme sa tomu prispôsobili a nevyžiada si to radikálnu prestavbu v rámci lode. Vlani sme štartovali na ME aj na polovičnej trati a dokázali sme urobiť výsledok. Pokúsime sa pobiť o top umiestnenie v rámci svetovej špičky v tejto novej disciplíne. Pravdepodobne sa v porovnaní s minulými rokmi  zvýši súťaživosť i v slovenskej reprezentácii v rámci K4, čo je podľa mňa pozitívne."

DENIS MYŠÁK

„Nerátali sme s tým, že už tento rok sa pôjde päťstovka, trénovali sme na kilometer. Nie je to celkom férové, ale už sme sa s tým zmierili. Pripraviť sa dá na všetko. Veľa času pred prvými pretekmi už nezostáva, a až tie ukážu, či sa sme sa stihli dostatočne pripraviť. Mohlo by sa nám to podariť, zásadný problém v tom nevidím. Vytrvalosť máme veľmi dobrú a rýchlosť sa dá natrénovať kratšími úsekmi. Uvidíme, ako poskladajú lode ostatné krajiny, radi by sme sa však udržali vo svetovej špičke aj na polovičnej trati."

(lh)

   

« späť